fredag 10 februari 2012

För gammal?

Det känns allt mer som man glider bort från alla, kanske jag börjar bli för gammal för dem helt enkelt? Vi har helt olika prioriteringar i livet. Vi har t.ex. börjat spara för ett framtida boende eller kanske för en extra medlem i familjen medan andra lägger sina besparingar på sig själva. Och det är väl inget fel i det, men det kanske är tid att sluta leva i en drömvärld och växa upp på riktigt?

I helgen som var, satt jag och diskuterade med svärfar om hur sugen jag är på att skaffa ett hus. När älsklingen väl får körkort skulle det inte vara några problem alls egentligen. Ja, han ska väl bli klar med utbildningen först och börja jobba innan man kan göra något så klart. Men ett hus för femhundratusen, är inte mycket. Enda kruxet är att man skulle behöva bo i en liten håla utanför stan. Men är det egentligen så jäkla jobbigt? Tja, det får man väl se när man väl är där.

Annars får man bara börja spara och sen skaffa ett hus närmare stan. Man får bara vara beredd på att det kommer att kosta mycket mer. Men mer om den saken en annan dag. Kommer inte flytta på länge. Men trevligt hade det varit.

Ska lägga över pengar från räkningkontot så att jag kan handla idag. Ska senare skriva en liten matlista för veckan och åka och handla. Känns som att alla pengar går till mat och räkningar. Men det är väl så det är när man är vuxen. XD Undrar om det blir pengar över till träning eller inte. XD Annars köper jag mig ett hopprep och hoppar för mig själv här hemma på förmiddagarna när ingen ändå är hemma. x)

Nä får ta hand om tvätten nu och göra i ordning lite frukost. Sen ska lägenheten ordnas till så att den ser presentabel ut. Man vet ju aldrig om man får besök. :O Folk får ju inte tro att vi lever i en svinstia, för det gör vi verkligen inte. :)

Nu ska den här lilla hemmafrun sluta skriva och göra lite arbete. See ya!

1 kommentar:

Tistel sa...

Haha!

Jag fick för mig såhär på kvällskvisten att leta upp din blogg och se vart livet fört dig, och jag kan inte låta bli att släppa lös en och annan fnissning. Lever man i en drömvärld om man sparar pengar till att förverkliga sina egna drömmar, istället för att vilja ha hus och ungar så fort man blivit av med oskulden?! Herregud kvinna, du tycker inte att det är du som lever i en drömvärld när du flyttar ihop med din första pojkvän och planerar att ni ska leva lyckliga resten av ert liv innan ni ens varit tillsammans/stått ut med varandra i ett par år?

Lycka till med den drömmen. ;) Själv tänker jag nu spendera det som är kvar av mitt studielån på en festivalbiljett - och jag kunde inte varit lyckligare!